• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Efter lite strul och och så med deklarationen så skickade jag in den i fredags.
Fick brev på Kivra att det betalas ut nu under dagarna.
Loggar sedan in på Skatteverket och ser att det också betalats ut.
Så, 9018 kronor får man in på kontot inom ett par dagar. Känns bra! Hade väntat mig tidigast Augusti.
Får mitt andra barn inom ett par veckor om allt går som det ska, så det faller sig naturligt att slutlösa något mindre lån med en trist (hög ränta) och sedan lägga undan resten inför vad som komma skall :tummen:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kaffeikoppen

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Fick skatteåterbäring utbetald i början av april efter att ha godkänt deklarationen utan ändringar. Skickade in en omprövning för drygt tre veckor sedan men har fortfarande inte fått någon skriftlig återkoppling. När jag ringde in i förra veckan sa dem att nästa "körning" är i början av augusti men frågan är om omprövningar är inkluderade då..
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Fick skatteåterbäring utbetald i början av april efter att ha godkänt deklarationen utan ändringar. Skickade in en omprövning för drygt tre veckor sedan men har fortfarande inte fått någon skriftlig återkoppling. När jag ringde in i förra veckan sa dem att nästa "körning" är i början av augusti men frågan är om omprövningar är inkluderade då..
hur mycket fick du tillbaka ??
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
jag skickade in omprövning på 55k, fick tillabaka 64k med resekostander, men dom 9k behåller jag hoppas jag :)

vad tror ni händer med dom 55k Eller 64k..... ?? :)
 

Kaffeikoppen

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
vad menar du med första rundan ? varför tror du att du får tillbaka 10k ?
Citerar mitt föregående inlägg:

"Fick skatteåterbäring utbetald i början av april efter att ha godkänt deklarationen utan ändringar. Skickade in en omprövning för drygt tre veckor sedan men har fortfarande inte fått någon skriftlig återkoppling. När jag ringde in i förra veckan sa dem att nästa "körning" är i början av augusti men frågan är om omprövningar är inkluderade då.."
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Citerar mitt föregående inlägg:

"Fick skatteåterbäring utbetald i början av april efter att ha godkänt deklarationen utan ändringar. Skickade in en omprövning för drygt tre veckor sedan men har fortfarande inte fått någon skriftlig återkoppling. När jag ringde in i förra veckan sa dem att nästa "körning" är i början av augusti men frågan är om omprövningar är inkluderade då.."

Skattekontokörningar omfattar beslutade uppgifter.
Har du inte fått beslut i skattefrågan händer inget på skattekontot
 

Kaffeikoppen

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Skattekontokörningar omfattar beslutade uppgifter.
Har du inte fått beslut i skattefrågan händer inget på skattekontot
Jag misstänkte att det var så men var för trött när jag satt i telefon för att påpeka det till handläggare/kundtjänsten..
 

Kaffeikoppen

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Jag misstänkte att det var så men var för trött när jag satt i telefon för att påpeka det till handläggare/kundtjänsten..
Blev ett nytt samtal och fick då informationen att för omprövning av inkomstdeklaration är det minst 2 månaders handläggningstid för tillfället.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp